torsdag, februari 21, 2008

Mat och annat livsviktigt

I går hade jag en välbehövlig lugn, skön kväll. Först stickcafé och sedan "efterfest" hemma hos en god vän. Jag stickade ett antal varv baklänges på Diamondsjalen, och sedan ett par varv framlänges. Det var dock allt jag orkade med. Ibland är det tur att man har vänner som står ut med att man bara är. Och att man är som man är.

Vi har nystat en massa garn på jobbet nu. De flesta barnen är väldigt fascinerade av garnvindan, och tycker att det är roligt att veva på nystmaskinen. De bryr sig inte så mycket om vad det hela ska vara bra för, de tycker bara att det är kul att göra "garnbollar" som de säger.

Jag är ändå ganska trött ikväll, men jag har tagit mig samman och fixat lite matlådor.


Nej, precis. Sambon är inte hemma. Det är då jag passar på att koka sådana här mystiska Fröken-grytor. Mystiska, men faktiskt ganska goda, och ganska sunda!
Vantarna till mamsen bör förresten snart bli klara. Det är bara tummarna kvar. Undrar om jag ska ge mig på dem nu...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Mina barn (som är 6 och 4) brukar tycka det är riktigt roligt att hjälpa till med nystandet. Vilken bra idé att passa på även på förskolan när det är lite lugnare!

Strumpstickan sa...

Linser, ris och wok:) Gott!

Anonym sa...

Maten ser ju helt okey ut. Smakar gärna :-) Vilka underbara vantar du gjort!

Carina sa...

Maten ser ju underbar ut. Här i familjen har vi en vegan, en vegetarian och en normalätande. Mannen och jag själv är normalätande men gillar även vegetarisk mat. Du delar inte med dig av recepten?

Fröken Fräken sa...

Carina!
Maten är inget avancerat, och inte har jag något recept.. Linserna kokade jag bara i buljong med lök, vitlöl och spiskummin, för att ha som bas till flera rätter. Sedan wokade jag diverse grönsaker och blandade ihop alltsammans med en halv burk Druvans medelhavsrelish och lite stark ajvar relish. Typ så. ;-)