söndag, april 13, 2008

Nytt WIP

Tog fram lite till av min USA-stash igår. Nu kändes garnet moget (och jag också) så att jag kunde börja på den kofta jag betällde garnet till. Först blev det en provlapp.
Sedan mätte jag och räknade och mätte mig själv och mätte diverse kläder i min garderob och räknade och klurade på vilken storlek av mönstret jag ska utgå ifrån. Och så trakasserade jag en god vän som stickat samma kofta, med mina funderingar, och sedan lade jag upp till bakstycket.
Härligt!! Och ännu så länge är det ju en fungerande prat-, TV-, och caféstickning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad mycket matte det blev! ;-)

Det kommer bli snyggt!

Anonym sa...

Ser fram imot att få se tröjan. Den kommer nog att bli härlig. Skulle också vilja försöka mig på att sticka en tröja. Men jag är kanske inte riktigt mogen än, men kanske till sommaren eller hösten.