lördag, april 26, 2008

Rapport

Det blev en trevlig eftermiddag hos Garnhärvan. Leftknitt och jag klappade rätt mycket garn, och fick en skön stickstund medan vi väntade på storfrämmandet. Sedan fick vi (som ni redan sett) stanna kvar och fika med Sanna och de andra Vantmakarna, fastän butiken egentligen stängt. Mysigt!

En fantastiskt mjuk liten härva lacegarn från Handpainted yarn blev dagens inköp. Jag har länge saknat en sjal som passar till jeans, och nu tror jag att jag hittat rätt garn! Nu återstår bara att hitta ett fint mönster också!
Kvällen har jag ägnat åt prova mina sommarkläder, och rensa ur garderoben. Det första var inte kul alls eftersom kläderna krympt... Det andra kändes däremot ganska bra och befriande.
I morgon ska jag köpa mig lite nytt har jag tänkt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det konstigt att alla kläder krymper. Måste vara usel kvalitè på kläderna nu för tiden.

Eva i Halmstad sa...

Vad roligt de hade varit att vara med på garnhärvan , träffa alla , prata och klappa.
En annan gång
Ha de gott.
Eva.

Anonym sa...

Tusen tack för att du tog dig tid att stanna tills vi kom. Underbart att få träffas!!!

Inger sa...

Tänk vilket lustigt fenomen det där är med kläder i garderoben.Just därför har jag skjutit upp och skjutit upp min städning,men nu är jag snart tvungen att ta tag i eländet.

Kristina sa...

åh vad duktig du är. Jag orkade inget mer i gårkväll förutom att sticka och laga mat. Men vi storhandlade och försökte städa lite oxå. Garderobsångesten tar jag en annan dag.

Emmas dagar sa...

Vad heter färgen på Handpainted yarn? Ursnyggt! Det ser ut precis som "min" färg:-)

Fröken Fräken sa...

Emma!
Färgen heter "Mystic blue" och går över ljus lila, lite jeansblått, till ganska mörk grönblå färg.