tisdag, april 01, 2008

FO presentmuddar

En kollega fyller år i morgon. Jag har stickat ett par muddar som hon kanske kan ha nytta av såhär när vi går från vinter till vår och solen värmer, men när det fortfarande kan vara lite kyligt utan vantar.
Jag gillar det enkla grundmönstret som jag ju använt för ganska länge sedan. Konstaterade dock återigen att jag är usel på att sy ihop rätstickade stycken. Det blir alltid lite fult, med en tydlig skarv med ett lite slätare parti mellan de vågiga "åsarna". Borde kanske ha använt en virkad uppläggning som kan tas bort (?), och sedan inte maskat av, utan sytt ihop med maskstygn.. Fast, det känns ju nästan lite överkurs. Hur brukar ni göra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din kollega blir nog glad. Jättesnygga ju!

Anonym sa...

Snygga! Vad snäll o go du är som stickar åt dina kollegor =)

Jag brukar göra så som du beskriver att "man kanske borde ha gjort" :-) Tycker det är snabbt och enkelt. Varför skulle det vara överkurs tycker du?

Anonym sa...

Jag har börjat plocka upp maskor i uppläggningen och så stickar jag ihop "början med slutet", men såklart skulle vi lära oss att göra tillfälliga upplägningar, nu fattar jag ju vad det kunde vara bra för också! :-)