torsdag, augusti 31, 2006

Ich bin erkältet!

En och en halv vecka klarade fröken innan skolstartssjukeepedemin slog till. När alla samlas igen efter sommarlovet brukar alltid nya baskelusker krylla omkring. Jag undkom dem inte i år heller, så nu är jag riktigt förkyld. Typiskt, eftersom jag tänkt vara duktig och komma igång med lite träning den här veckan. Av det blev det ju intet, så ikväll får det bli mer stillsam träning av armmusklerna när jag stickar klart de sista varven på Rob roy-sjalen. Ska bli trevligt när den är klar. Garnet var ju billigt, men inte jätteroligt. Det lyckas faktiskt haka sig fast i Denisestickornas små skarvar, och det har jag ännu inte varit med om att något annat garn gjort.

Nu drömmer jag om en massa nya projekt:
Sockar med spetsmönster på skaftet
Någon form av näverstickning
Muddar i "Kennets resårstickning"
Fuskpolo av angoragarnet
Ett par enkla, vanliga vantar
Ja, och så är det ju den där Diamondsjalen förstås...
Dessutom vill jag gärna ha tips på något enkelt (!), rel. snabbstickat babyplagg (Ny bebis har anlänt i bekanskapskretsen.)

Får se om jag orkar/hinner börja på något nytt idag, annars får jag väl nöja mig med att drömma lite till.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle kunna sticka en kofta i rätstickning som man sickar i ett stycke.Jag har mönster om du vill ha.Inger

Anonym sa...

Har du surfat dej igenom Garnstudios babygrejer?

Trist med förkylningen. Onödigt, typ.

kram!

Kristina sa...

Jag har en hel bok med lätta mönster till nyfödda bebisar. Den kan du få låna.

Bläk för förkylning.. inte kul.

Désirée sa...

Boken Sparat är kanon. Finns att låna på LiUB!

Anonym sa...

Typiskt fröknar att alltid bli förkylda vid terminsstarten... Jobbigt med täbbt näsa - hoppas det går över snart.