söndag, augusti 27, 2006

It´s raining cats and rabbits

Regnet har öst ner större delen av dagen. Åskan har mullrat, och gör så fortfarande.
Mitt på dagen, och mitt i regnet, gav jag, och några fler, oss av hem till D för att äta brunch och sticka. Mumsigt och mysigt! Egentligen hade vi nog kunnat sitta inne och kura på eftermiddagen, men när regnet lättade gick vi för att titta till våra tappra vänner i Linkmaskan, som hade ett stånd på en hantverksmarknad. Här gjorde de reklam för Sticka i synnerhet och stickning i allmänhet. Kolla vilken härlig prova-på-korg de fixat!


Mitt emot detta stånd hade Ull-Ligan ett stånd med underbart mjukt angoragarn att klappa på. Dessutom fanns angorakaninger att klappa på. Kaninerna var nog inte till salu, men det var garnet. Ett litet, litet nystan fick följa med mig hem.



Nu känner jag mig lite trött och tung i huvudet, men jag skyller det på vädret, och räknar med att några stickningsvarv i soffan ska göra susen! Frågan är bara om jag ska starta upp något nytt projekt eller inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm, det där nystanet räcker till minst två par muddar ju! Och vilka värmare sen!

Kul att du kom förbi!!

Stickorren sa...

Kul! Du har hittat Linkmaskan. trevligt att du kom o stickade i helgen.