onsdag, augusti 09, 2006

Inget garn, jag lämnar stan

Var en sväng nere på stan idag. Bökade omkring med min bil bland vägarbeten och fotgängare. Fickparkerade. Betalade parkeringsavgift. Jag skulle på alpacajakt. Jaktlyckan uteblev dock då min LYS visade sig ha stängt på förmiddagen. Tålmodigt väntade jag, och ett par äldre damer på att klockan skulle slå 12. Det gjorde den. Men det hjälpte inte, så jag hann handla te och fråga om anti-dropp-slang till tekannan (det fanns inte heller.) En kvart senare, när mina parkeringskronor var slut gav jag upp. Så, det blev ingen alpaca, och nu åker jag bort/hem ett par dagar så nu lär väl ni andra garngamar hinna köpa upp lagret. ;-)

Har inte blivit några blåbär plockade ännu, men nyss plockade jag av den sista tredjedelen bär på mitt krusbärsträd.





Det har verkligen blivit mycket bär på mitt lilla stickiga träd!










Idag kom också första Ekolådan för hösten. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om den är prisvärd, men det är i alla fall roligt att få en grönskakspresent av sig själv (och sambon). Det är så spännande att kolla vad som ligger i lådan! Så här såg dagens låda ut:

Morötter, tomater, purjo, blomkål, rödbetor, sallad och en hel hög mumsiga vaxbönor!
Jag blir alltid sugen på att laga mat med ALLA grönsakssorterna i samtidigt, men det kanske inte alltd skulle bli så lyckat...

Nejhepps, bäst jag packar ner lite kläder och sådant innan avfärden. Hittills har jag bara packat en ananas, tänger och så förstås:

8 kommentarer:

Désirée sa...

Nej men då är det viktigaste klart!

Anonym sa...

Jag tog 9 nystan till min samling igår.Allt som fanns kvar av den färgen.Ekolådan ser spännande ut.

Désirée sa...

Jag har nu köpt 8 nystan, men tvekar om jag ska köpa lite mer ändå.

Kristina sa...

JAg har handlat alpaca till E och funderar över om jag inte borde köpa lite till, till mig. Det får bli en sväng imorgon. Trevlig vistelse hemhemma.

Anonym sa...

Sticka du!! oj vad jag blev förvånad? Oanade talanger....

Anonym sa...

Å,gott med en ekolåda. Jag funderar på att gå med i höst,efter egen skörd är slut.

Kram å ha det bra!

Malin sa...

Vad sugen jag blir på eko-lådan. Hur bär man sig åt för att få en sådan till dörren tro?

Fröken Fräken sa...

Malin: Gå bara in på www.ekolådan.se och beställ en lämplig prenumeration. Det finns lite olika typer av lådor, och man kan välja att få låda varje eller varannan vecka.