onsdag, augusti 30, 2006

Nalle?

Nu har jag avmaskat den cerisa nalle-wannabeen. Förlängde benen (de där bågformade sakerna i mitten) med ett antal varv. Visst ser den intressant ut, min skapelse?



Monteringen kommer dröja. Jag ska på workshop i höst för att lära mig just detta, och att fixa ett lämpligt projekt att öva på var hemläxa innan. Jag har förresten stickat nallen med Grunnebogarn från min förra beställning. Synd att färgerna inte blev så bra på bilden. Jag gillar hur det knallcerisa lätt melerade garnet ser ut uppstickat!

3 kommentarer:

Stickorren sa...

Bravo! Måste nog se till att sticka min egen provnalle.

Anonym sa...

Jag vill sticka en nalle i ett vackert beige-nougat-angora-ull-garn som jag av nån anledning fick med mej hem i helgen...

Anonym sa...

Nalle? Kan det kanske inte vara en liten skär gris? Undrande