onsdag, november 01, 2006

FO!!

Diagonalhalsduken är klar för användning!


Tack till E, som hjälpt mig med instruktioner och handledning. Halsduken var kul att sticka, även om jag faktiskt tröttnade lite på bomullsgarnet mot slutet. Bomullen är så oförlåtande om man stickar lite ojämnt någonstans. Ullgarn är lättare att få att "gå till sig" i efterhand.

Mitt gråa rör har faktiskt också börjat växa så smått. Första lilla förskjutningen i resåren (på varv 8) klarade jag av hemma vid A:s köksbord på eftermiddagen. E och jag blev bjudna på fika och utsikt där idag. Hur lyxigt är inte det?! Själv kände jag även moraliskt stöd, och det var nog det som gjorde susen, så nu ska jag nog kunna klara av rörmokeriet framöver!

En sak till bara innan jag hoppar i säng. En sak jag knappt vågar skriva.
Jag är sugen på att sticka en hel TRÖJA! En enkel. En ganska gles. Men, likväl en tröja. Så, nu har jag sagt det, kan ni ta ner mig på jorden nu?!

6 kommentarer:

Stickorren sa...

Definitivt INTE!!! Fortsätt att planera! En tröja tar bara lite längre tid!

Anonym sa...

Håller med Stickorren - det är ju samma sorts maskor, så det är egentligen jätte-enkelt :-))

Och det är bra kul med allt beröm man får ;-)

Inger sa...

Nej,jag tänker heja på dig.Lycka till!

Anonym sa...

Jamen SÅKLART ska vi sticka oss tröjor?

Sen tror jag att bomullen ger med sej på sikt. Inte lika enkelt som ull, men ändå.

Ses snart! Kram!

Annelie sa...

Lycka till med tröjan!

Lía sa...

Beautiful! ;)