tisdag, november 14, 2006

Groggy

Egentligen skulle jag vara på väg till en föreläsning i grannstaden just nu. Men, i natt sov jag bara några få timmar, så jag är redan ganska groggy. Kan bara gissa hur jag skulle må om jag var borta till 23-tiden, och sedan skulle upp tidigt igen i morgon. Så, jag har prioriterat bort föreäsning, och valt att sätta hälsan främst. Har börjat vakna på nätterna igen, och när man ligger där och vrider sig så är det ju omöjligt att inte börja fundera fram och tillbaka på olika saker,( Förvånansvärt lite handlar dock om stickning! ;-)) och har man börjar fundera så är det ju ännu svårare att somna.. Ja, ni vet hur det är! Iaf så stannar jag hemma ivkäll och kurerar huvudet.

På lunchrasten blev det några varv stickade i dag också. Nu försöker jag nämligen få lite fart på min socka.


Nu ska jag jobba en stund, och sedan får jag se om jag orkar sticka innan jag somnar...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett klokt val tycker jag! :) Hoppas att sömnproblemen sbart ger med sig igen! Kram

Anonym sa...

Kanske vi kan byta natt-grubblerier med varandra ;-) Då kanske man löser dem snabbare... för jag _tror_ inte att vi grubblar på samma problem :-)Vaknar också och inser att hjärnan vägrar slappna av - just nu tycker jag inte att jag "borde" vara stressad - mysko.

Hoppas att du orkar en lagom bit ikväll, och att du får sova gott sen!

Kristina sa...

Hoppas du får sova gott inatt. Du kan få hänga med mig en dag, jag lovar efter att ha stått på operation i 7 timmar så sover man och vaknar inte av varken väckarklocka eller när grannens hund skäller. KRAM!

Ullin sa...

Var rädd om dig!

Inger sa...

Tänk om man kunde vara så klok.Mitt problem är inte att jag vaknar på natten utan att jag lägger mig så sent att jag inte hinner sova så många timmar.Borde inte vara så svårt att göra något åt,men???

Anonym sa...

Du e klok du, Fröken! Kram!

(jag vaknar, går på toa och somnar om igen, men jag saknar en hel ostörd nattsömn, och det vet jag inte hur jag ska lösa.)