torsdag, december 07, 2006

Börsnotering

Efter jobbet idag for jag först till min LYS, och tänka sig, nu äntligen fanns mitt beställda Karisma hemma. Nu äger jag två nystan till i rätt nyans, och kan virka vidare på min kjol närhelst jag vill.

Sedan fortsatte jag till goda vännen E:s arbete för att vara med där och pynta pennfack och börsar av tovad ull. Jättekul, både att kunna vara till någon liten glädje, och hjälp för andra, och jättekul också att prova på själv! Det var faktiskt jätteenkelt när man får använda färdiga börsar som bas. Så här blev min blåa börs:


Kanhända ska den få innehålla glittriga pennor. Eller virknålar. Eller något annat som måste få förnämlig förvaring.

Väl hemma stickade jag en liten lila vante medan sambon fixade min kraschade dator.
Perfekt arbetsfördelning!



Den andra vanten gjorde jag igår, så nu är det lilla lila kitet klart. Vet inte om det passar alls, men nu har jag ju iaf gjort ett försök!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fixad dator och ett lila kit, härligt! Och TACK för hjälpen!!!!

Kram!

Malin sa...

Skönt att datorn är fixad!
De små vantarna är helt bedårande och din börs är jättefin. Kommer virknålarna att få plats i den? *nyfiken*

Inger sa...

Vantarna kommer säkert att passa.Så små och söta.