måndag, december 04, 2006

Måndagsmössa

Stickade klart, och sydde ihop babyhjälmen igår, men först idag har jag gjort snoddar att knyta med.

Bilden är inte så tjusig. Färgen är mörkare lila i verkligheten, och jag hoppas att mottagarens huvud inte påminner de minsta om ett nystan rosa akryl.

Garnet som är kvar borde förresten räcka till ett par minivantar, eller kanske minitossor. Får se om jag hittar något lämpligt mönster. Vantar kan man ju iofs freestyla, men det är svårt att gissa hur stora händer en nyfödd parvel har, när man inte har någon sådan i närheten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nyföddas vantar brukar ju vara fingerlösa, så lite resår och sen en "kula" artt ha näven i...?

Mössan är jättefin. Jag måste prova att göra en. ;-)

Kristina sa...

Jag har ett fånigt enkelt mönster på vantar till nyfödd. Du kan få "receptet". Snygg blev den.

Inger sa...

Nyföddas händer brukar vara mycket mindre än man kan tro.Pyttesmå.

Anonym sa...

Finfin!

Malin sa...

Så fin den blev!