lördag, december 02, 2006

Heldagspyssel

I dag har jag befunnit mig i en källarlokal mellan kl. 10 och kl. 17. Visst låter det omysigt, men det har varit motsatsen! Tillsammans med vännerna så har jag pysslat, stickat, glöggat och ätit julgröt med mycket kanel.

Fick chansen att prova på decoupage, vilket är något jag velat göra länge.

Det var kul, men ganska pilligt med de tunna servetterna som ville gå sönder hela tiden. På den sista krukan gav jag upp mina försök och limmade helt sonika fast en liten trätomte istället! :)


Tack vare snälla vänner som tagit med garnvinda och nystmaskin så kunde jag också nysta mitt entrådiga garn från Ullcentrum som jag köpte på syfestivalen. Visst är nystanen snygga?!

Och nu stickar jag förresten även på en babyhjälm i bomull:

2 kommentarer:

Malin sa...

Nystanen är ljuvliga!! Jag måste skaffa mig någon form av vitrinskåp så att jag slipper placera mina raringar i en byrålåda.

Inger sa...

Ni var visst riktigt kreativa.Jag hade det också bra.