onsdag, december 27, 2006

Dagen efter annandagen

Nu är det jullov, och eftersom jag lovat mig själv att sticka mera då så gör jag faktiskt just det.
I går var ett par kompisar här, satt på min köksoffa och stickade och gjorde mig gott med sin närvaro.

Jag tog då tag i min virkade kjol igen. Hade ju nästan glömt bort hur jag gjorde, men nu är jag igång igen. Det är kul!

Hann med lite på mina tvåfärgade vantar också! Ibland är det bra när man spurtat klart med en massa saker så att man får ta tag i sådant som blivit liggande.

Fast, nu har jag bara dessa två WIP:ar, och det är ju alldeles för lite! Måste genast börja leta efter något nytt att sätta igång med. HÄRLIGT! I eftermiddag är det stickcafé, så kanske får jag lite ny inspiration där! Förresten. Jag har ju glömt att visa mina fina julklappsböcker, kanske är det något i dem jag vill göra.


6 kommentarer:

Inger sa...

I dem fina böckerna finns det säkert något du vill göra.

Anonym sa...

Mm, det var fint. Tack!

Jag kommer inte idag. Örk int.

Kram

Anonym sa...

Förresten: Det är är virkning. Du stickar alltså inte mera, du virkar mera. Inte fy skam det heller, men,,,

Désirée sa...

Fina böcker bägge två!
Jag kunde inte ta mig till Schelins idag. Känns urtrist. Semesterdagarana tickar och jag bara ligger i sängen och stickar inte en maska.

Anonym sa...

Hur gåre med virket?

Anonym sa...

Jamen jag _vet_ ju att kjolen är längre än sådär! ;-)