måndag, december 11, 2006

Rörövning och körövning

I helgen har jag haft fullt upp med att sova ut (HJÄLP så skönt det var!), julfest inkl. matlagning med vänner, samt besök hos bror och svägerska för att beskåda den nya lilla parveln.

Parveln var jättego´ och fin, och charmade sin faster rejält genom att somna i min famn.

Har lämnat de lila vantarna och mössan och kan konstatera att vantarna nog var ganska lagom, men mössan väldigt (!) rymlig för en nyfödd. Och ni minns väl vilket det var jag hade mönster på...?

Några varv på halvvantarna har jag iaf hunnit i helgen.

Lade upp för vante nr 2 i bilen igår. Jag känner att det måste vara en riktig milstolpe i min stickarkarriär: Att utan problem klara att lägga upp på strumpstickor medan jag åker bil.
För ett år sedan hade jag bara skrattat om någon sagt det...

Ett drygt halvårs rörövingar har gett resultat. I kväll lär somliga bli varse att betydligt längre tids körövingar knappast gett samma resultat.. ;-)

3 kommentarer:

Malin sa...

Det sötaste och gosigaste jag sett på länge!!!

Inger sa...

Jag blir så avundsjuk,att få hålla i något så underbart.Måtte det inte dröja en hel evighet tills jag får bli farmor,nu när det är för sent för fler egna.

Anonym sa...

Förtjusande liten dam!

Och TACK för igår. Era sånger gav en massa skön myskänsla!