fredag, december 08, 2006

Jag jobbar på julstämningen...

...genom att köpa en tidig julklapp till mig själv:

Ikväll har jag sett "liveversionen" av Garnhärvan, vilket var alldeles, alldeles underbart. Nästan overkligt att se kartonger fulla med härligt garn!
Fick chansen att handla - och tog den! ;-) Har saknat extra "sladdar", och stoppar till mina Denisestickor när jag haft flera stickningar igång på dem samtidigt. Och, så unnade jag mig lyxiga, vackra strumpstickor. Vantstickorna ska till en vän, som stickar SMÅ sockor.


...genom att placera en väldoftande hyacint på köksbordet:
ÄLSKAR doften av hyacint som möter mig när jag kommer hem.

...genom att baka en äggfri saffranskaka:

I morgon ska jag på julfest hos goda vänner. Där ska ätas gröt och rullas köttbullar, skalas potatis och stekas prinskorv. Och jag ska bjuda även äggallergiker på kaka. Har aldrig provat att baka sockerkaka utan ägg förut, och är minst sagt nyfiken på resultatet.

2 kommentarer:

Inger sa...

jag ska handla julklappar till mig själv i morgon.Ser verkligen fram emot det.Någon har gjort mig väldigt sugen på Denise-stickor.Kakn ser god ut,så det är den säkert också.

Anonym sa...

Japp, där var stickorna som jag packade upp å tänkte köpa på lördagsmorgonen! ;-)))