onsdag, maj 16, 2007

Frökenfrågor

Några frågor jag fått idag är:
Stickar du en brynja? (kollega som såg mig sitta och sticka på linhalsduken)

Hur mycket garn har du egentligen gjort av med sedan du började sticka? (samma kollega)

Vad har du där? Öronproppar? (kollega som tittade på mina stickskydd av gummi)

Är du klar med stickningen? (slöjdfröken syftandes på tröjan som jag kommit 20 cm på i fredags)

Så, vad stickar du nu? (av min frissa, helt oprovocerat - jag hade inte ens en stickning med mig)

Den vanligaste frågan av dem alla har förstås också förekommit under dagen, men den är ju så självklar att jag inte ens nämner den. (Ni få helt enkelt gissa!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Meh va GÖRU ME PINNARNA?"

Anonym sa...

Jag gissar: men ååå, vad du är duuukitg!
/Duktiga jag

Anonym sa...

Sorry, det var ju ingen fråga. Tänkte på kommentar.Det är den kommentaren jag oftast får.
/Ds.

lillstrumpa sa...

Håller med anonym om den vanligaste kommentaren...vanligaste frågan tror jag är "åh, stickar du?"

lillstrumpa sa...

en annan vanlig reflektion brukar vara "oj, kan du sticka, det är det väl ingen som kan nuförtiden..."

uppenbarligen från personer som inte surfar på samma bloggar som jag...

Kattmamman sa...

Vad svårt det ser ut!