onsdag, maj 16, 2007

Tack snälla Kristus som for till himlen...

...för att jag får vara ledig från jobbet i morgon. Då kan jag ta tag i pluggandet som jag bara inte orkat på kvällarna nu.
Som bonus har kvällen känts så där skönt ledig. Efter jobbet var jag och klippte mig, och sedan handlade jag frukt.
Ehm. Självklart är inte det där all frukt jag har hemma. Det ska ju räcka till fler än mig. (Ja, jag tycker om frukt!)

Ikväll har jag bakat lite kakor. Jag vet inte varför jag får sådan väldig lust att baka kakor rätt som det är, ibland försöker jag låta bli, men allt som oftast faller jag för frestelsen och sätter igång. Det är faktiskt inte ätandet av kakorna jag vill åt, det är bakandet. Men, det är klart, smaka en eller två måste jag ju.

Idag blev det chokladhjärtan med mintsmak. De är faktiskt inte brända, det ser bara ut så på bilden. De är gjorda efter ett recept (Japp! Du läste rätt. Ett recept!) med bla havrekli, linfrön, råsocker och honung bland det vanliga vetemjölet och smöret och känns på något sätt iaf en gnutta mer näringsrika än de annars skulle vara.
Visst ja'! Jag kanske ska visa lite ur det går med stickandet också... ;-) Här är linhalsduken som jag tar ett par varv på då och då på jobbet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket läckert fruktfat fröken! Fast kakorna är ju inte fy skam heller måste jag medge.
/Kakmonstret

Anonym sa...

Din rubrik, herregud vadjag skrattade!

Lía sa...

A scarf? It's coming out beautifully ;)

Fröken Fräken sa...

Yes Lía, it´s supposed to be a summerscarf. Maybe I should have used thicker needles but I´m planning to drop some stitches at the end, and that will hopefully make it more "airy".

Ps. Love the yarn, and the colour! ;)Ds

Anonym sa...

... och jag tänkte länge, undrar om jag klarar apelsin. Och det var jag tvungen att testa, och det gick ju utmärkt.

Idag har jag ätit havregrynsgröt med kanel och strax grönsakssoppa. Funderar på att utmana mej med en liten hemgrjord pizza mot kvällen.

Tack snälla du för snurret! Provlappsdax efter maten!