torsdag, maj 17, 2007

Torsdag

Idag har jag läst klart en kursbok, allt medan ett par olika bröd jäste och gräddades. Det är perfekt för mig att baka samtidigt som jag ska plugga. Jo, faktiskt! Iaf när det handlar om att läsa litteratur. Jag behöver många pauser då, så då är det väldigt bra med "godkända pauser" för att röra, knåda, kolla till i ugnen osv.

Ibland när man bakar på känn får man lite spännande resultat. Idag jäste brödet tex oväntat bra i formen. Det gjorde att brödskivorna ser ut som champinjoner, eller gammaldags telefoner.... När boken och brödet var klart fick kunde jag sticka på min tröja. Det går framåt, eller snarare uppåt. Bara några cm kvar tills det är dags att skilja på bak- och framstycke.

Nu ska jag gå och lägga upp till ett par sockor. En god vän tyckte det var dumt att jag skulle ha sockstickningsabstinens och gav mig det här garnet:

Underbara färger! Helt perfekt, och omöjligt att motstå. Tack snälla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, hihi..jag som tyckte brödet såg ut som en stickad tröja! Det var väl mer passande;-)

Ha det gott!
Kusin A

Anonym sa...

Hahahahaha, kusinen har ju alldeles rätt, brödet ser ju ut som em stickad tröja. Vad du kan Fröken!