lördag, maj 05, 2007

Vissa framsteg

Har hunnit med två stickträffar den här veckan och nu ser tröjan (röret) ut såhär:


Tipset jag fick om att sticka första räta maskan vriden funkade! Nu ser övergångarna mellan avig och rät snyggare ut. På bilden nedan ser ni tydligt när jag började sticka maskorna vridna.

Den uppmärksamme märker dock att det fortfarande är en "maskstapel" som har lite lösa maskor, men att det nu hamnar ett steg längre in, alltså i rät maska nr 2. Intressant att se vilka effekter man får, eller hur?!

I onsdags sa dessutom en vän "Jag undrar hur det blir när du inte stickar runt, utan bara fram och tillbaka...". Haha, ja, det undrar jag också. När jag nått upp i ärmhålshöjd och börjar sticka fram- och bakstycke för sig lär jag nog få ännu en variant!

Idag skiner solen och det gör ju vem som helst på bra humör, men jag är dessutom löjligt glad att jag har en så snäll och händig sambo. Han har just bytt ljuddämpare på min bil som började låta som värsta rallybilen/traktorn i går. Snart får han ett par vackra sockar vare sig han vill eller inte! ;-)

2 kommentarer:

Désirée sa...

Det måste jag också testa!

Anonym sa...

Såklart han ska ha strumpor! ;-)


Kram och vårsol i överflöd!