lördag, maj 26, 2007

Studieflykt?

De här böckerna ligger bredvid mig på skrivbordet. Jag har läst dem. Det är bra. De var intressanta allihop. Meningen är nu att jag ska skriva några sidor där jag reflekterar över innehållet i dem. Det är inte lika roligt. Jag har ångest som vanligt.

När sambon dessutom åker iväg på egna uppdrag i solen och säger "Du får ju gärna titta förbi med nybakta bullar sedan..." är det som att vifta med ett kilo Noro-garn framför en garnnörd.

Jag som inte ens behöver något att fly från för att vilja baka. Alltså ligger böckerna där. Och jag har gjort vaniljkräm från grunden.
Nu ska (!) jag skriva några rader innan jag sätter degen. Måste. Kom igen nu Fröken!

1 kommentar:

Inger sa...

Ohh... vaniljbullar,det var det länge sen jag bakade. Det där med att skjuta upp vissa saker förstår jag precis.