onsdag, december 26, 2007

Annandagen är en annan dag

Vad gott det är att vara ledig! Nu har jag hunnit koppla av så mycket att LUSTEN att sätta igång med en massa saker har kommit. Det är så härligt! Men samtidigt lite frusterande, för som vanligt är ju ledigheter alldeles för korta för allt man vill hinna! Man ska ju hinna SLAPPA också.
Nåja. Idag har jag iaf investerat i ett par nya termobyxor så att jag klarar mig på nya jobbet efter jul. Och sedan var jag bjuden på mysig sticklunch hos en god vän och hann ända till tåminskningen på Kool-aid-sockorna.
Annars har jag bara ett pågående projekt till, nämligen en Diamondsjal.

Nu äntligen har jag vågat mig på den igen efter mitt förra misslyckande. Det började väldigt bra den här gången, men nu har jag stickat några varv både fram och tillbaka... Hm! Håll gärna tummarna för att jag får koll på läget igen!

Jag froggade förresten min Blossomsjal igår. Den var helt enkelt inte rolig när jag klantat mig för många gånger. Nu hade den hunnit ligga till sig så länge i korgen att det inte gjorde ont att repa upp den heller. Se där - ett nytt garnnystan till ett nytt projekt!

Apropå nya saker, så börjar det ramla in bilder på de underbaraste nya arter i min mailbox. Titta bara! Kan man bli annat än glad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har vi provat oss igenom sortimentet i kolaburken. De med kanel var bäst tycker jag, U tyckte att alla verkade "engelska". Och det var mycket mycket gott!

Anonym sa...

Jag som inte är så förtjust i "kryp" kan nog tänkas bli omvänd av den där nya arten! Men än har det inte flyttat in någon här hemma... Beundra på avstånd kanske är en bra början! ;)
7 bröder är ett jäklarns bra sockgarn! Stickar med det själv nu! Otroligt snygg färg! God fortsättning! Kram Sofia