torsdag, december 20, 2007

JULLOV

Sista arbetsdagen inför julen är avklarad. Jag har släpat hem väskor och kassar fulla med pärmar och papper från jobbet. Det står just nu dumpat i hallen. Som vanligt undrar jag var jag ska förvara mitt arbetsmaterial när jag inte har en arbetsplats att ha det på. Nåja. Det löser sig!
Förutom pärmar och sådant bar jag också hem det här:
En present från en av de klasser jag jobbat i under hösten.

Och en avtackningblomma från chefen. Det blanka, röda är en julgranskula, inte en studsboll, men jag kan intyga att det är bra studs i den, och att det är svårt att fånga den med merinovantar på händerna.

Min jobbstickning. Rätstickad sjal i Kool Aid-färgat entrådigt garn. Det har växt med mellan 1 och 5 varv i veckan ungefär.

Nu ska jag ta med mig kaffekopp och bok till badkaret och slappa ordentligt. I morgon bör jag titta lite på mina kursuppgifter. Och ringa min nya chef. Fröken ska bli dagisfröken.

6 kommentarer:

Ilsefin sa...

Grattis till jullovet (eller vad säger man?)! Skönt att du fått besked om jobbet också, tror att du blir en utmärkt dagisfröken!!

Anonym sa...

Grattis till nytt jobb!! Jag vet att jag får vara kvar i alla fall nästa termin också. Å, andra sidan har de brist på min yrkeskategori så det skall nog ordna sig.
Jag har också tagit jullov nu. Hade jobbet på julfika här idag och sedan har jag stickat och lyssnat på CD-bok. Hoppas tomten kommer med flera för nu har jag lyssnat på alla här hemma.
Ha nu ett skönt lov!!!!1

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet! Hoppas att du får ett härligt jullov nu. God Jul fröken!

Eva i Halmstad sa...

Grattis till nya jobbet.
Skulle allt velat se dej när du jagade kulan med vantar.
Ha en riktigt God Jul på dej.
Eva

Malin sa...

Dagisungarna kan skatta sig lyckliga som kommer att få ha dig som dagisfröken! Skönt att du fått besked och njut nu riktigt ordentligt av jullovet.

Anonym sa...

Gott att det löste sej. Jag har typ 2 timmar på kontoret innan mitt sticklov börjar.