fredag, december 28, 2007

Fredagsfröken

I går åkte jag och bytte mina termobyxor. Numera äger jag ett par i en storlek större, som ger mina ben och min rumpa ett härligt fluffigt utseende. När jag provade de första byxorna hemma insåg jag nämligen att en dagisfröken bör kunna sitta på huk utan att välta baklänges pga byxlinningens motspänstighet...
Sedan åkte jag och träffade några vänner och spelade garnhazard. Den här gången måste jag ha varit den stora vinnaren.
Härliga garner!! Och jag gillar bokens glada utrop "Det senaste i mode!" - inuti finns bla läckra axelvaddströjor med geometriska motiv. :)

Med mig hem fick jag också detta underbart mjuka merinogarn. Snygga färger va'?! Tack, snälla, snälla E, för födelsedagspresenten!

För övrigt undviker jag flitigt mina "borden" och "måsten" och strör istället mina stickprylar omkring mig:

Hm. Undrar om jag ska ta en titt på den där läskiga examinationsuppgiften nu. Bara titta lite. Alltså.

6 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Hur spelar man det spelet? Låter häftigt.

Snygga garner, skulle kunna ta med mig hem allihop.

Kram och GOTT NYTT ÅR

Anonym sa...

Man kan väl vara lite Hazard-inspirerad i plugget också, ställ en timer på okänd tid när du börjat titta försiktigt, när klockan ringer får du sticka!

Boken la jag inte märke till igår. Man kan säkert freestyla nånting utifrån den!

Anonym sa...

Så härligt att vara med om lite Haard. Här är det färgning som gäller idag. Är inne på de sista 12 härvorna nu eller det kanske blir 10 bara. Har färgat sedan 7 i morse och behöver nog lite stickning istället ett tag.

GOTT NYTT ÅR FRÖKEN!!! Syns vi hos Stickkorren nästa vecka????

Agneta sa...

Härliga garner. Alla borden och måsten glömmer vi ett tag:-)

Strumpstickan sa...

Jag vill också veta hur man spelar?

Anna sa...

Vilken härlig garnvinst! Den där boken såg onekligen intressant ut med "senaste modet" ;-)