tisdag, december 25, 2007

Jul-FO

Härom kvällen när jag tog en promenad och använde min angora-fuskpolo kom jag på att jag ju hade ett par små nystan angoragarn som jag tänkt sticka muddar av. När jag kom hem slog jag mig ner i soffan med mina skönaste stickor och satte igång. Fick mig en väldigt skön stickstund!!
Irriterande nog räckte inte det gröna garnet riktigt så jag fick använda ett annat garn till ett par ränder, och när jag skulle montera så insåg jag att jag inte är bra på att göra det snyggt i rätstickning. Jag borde ha slagit upp det i någon bok, men orkade inte just då.. Så, nu är sömmen lite vinglig och jag har ett par udda ränder och dessutom kliar de när jag använder dem inne. Fast jag gillar dem när jag tittar på dem uppifrån och de kommer vara sköna i ärm-glipan när det är kallt ute.

Och alldeles oavsett om jag använder dem eller ej, så var det väldigt avkopplande och behagligt att sticka dem!

På julaftons kväll så maskade jag av kool-aid-sjalen. Jag gillar egentligen att lämna något rätstickat som detta oblockat, men sjalen känns lite för kompakt som den är nu så jag ska nog prova den här gången iaf.

Just nu ska jag nog dock plocka fram ett WIP istället, och slå mig ner i TV-soffan en stund! Härlilgt med ledigt!

3 kommentarer:

Désirée sa...

Älskar muddarna!
Ses snart!

Anonym sa...

Hjääälp! Vart tog kalendern vägen???Måste bara få se bilder på alla roliga filurer... Kanske sända in en egen oxå.....

Anonym sa...

God fortsättning på Julen!!!
Härliga muddar!!!! Gillar att sticka muddar. Det är något som blir klart nästan med en gång.

Här är det stickande och froggande. När jag kört barnen till mormor och morfar imorgon blir det en hel dag med färgning.
Nästa vecka blir det Östergötland.