tisdag, december 04, 2007

Jag har fastnat i vinkelvolten!

Nä, inte i vinkelvolten men i "bara ett varv till"-träsket.

Personalkvinnan ringde strax efter 17, utan klara besked, men gav mig ändå en del att klura på. Kände att jag behövde lite terapi och tog fram min mysigaste stickning. Den kräver visserligen att jag tänker lite på vad jag gör, men garnet är så underbart, både i den mättade röda färgen (lite mörkare än på bilden) och kvaliteten, att det nästintill är lugnande i sig självt.

Har stickat upp ett drygt nystan nu och har två kvar. Den här sjalen är till min kära mor. Men i lördags köpte jag grönt Babysilk till mig själv. Får se vad det blir för något av det! Jag längtar redan efter att sätta igång en stickning till!

Nu ska jag jaga ner mig själv i sängen innan jag så mycket som petar på den där stickningen igen. Då skulle jag ju fastna halva natten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, huuu vad massa otäckt det finns! Vinkelvolten visste jag inte ens om att man skulle akta sej för!
;-)

Britt-Marie sa...

Sjalen ser så underbar ut jag har verkligen fastnat i rödamaran. Rött och åter rött fast även lite grönt kan få komma med.
Din adventsstickning låter kul, vi får se om jag inte hoppar på även om jag har några dagar att ta igen.
Kram

Strumpstickan sa...

Vilken underbart vacker röd färg:)

Anonym sa...

Vilken härlig sjal kära mor får! Ska försöka mej på att göra en i framtiden!