måndag, januari 07, 2008

Förskolefröken

Hemma efter första dagen på nya jobbet.
Många nya intryck. Mååååånga nya rutiner, regler, bra att veta-saker att ta in. Min teflonhjärna började bli verkligt hal redan efter en timme. Annars har det gått bra.

Saker som bådar gott:
Något av det första jag såg i hallen var en garnvinda uppe på ett skåp.
Jag har hittills bara skrämt slag på ett enda barn (han tjöt bara jag tittade på honom).

Nu: Kaffe. Vila. Huvudvärkstablett!

Sen: Må bra! Vara glad. Se fram emot morgondagen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det gått bra på nya jobbet! Hoppas huvudvärken släpper .

Inger sa...

Jag hade mitt första vik idag,ska vara på samma plats i morgon och det är promenadavstånd.

Anonym sa...

Det är ett roligt yrke du valt. Jag lovar! Lycka till.
Hälsningar från en annan förskolefröken

Stickorren sa...

Det bådar gott att du kan skrämma en del med att bara titta på dom! Hoppas att det är roligt.

Anonym sa...

Men vad gör garnvindan UPPE PÅ ETT SKÅP!!! Det måste utredas!

Kram!

Unknown sa...

Tillykke med det nye job!
Kan godt huske, at man bliver så træt den 1. måneds tid....

Désirée sa...

det kommer att gå superb. Du är ju jättebra på småbarn!

Anonym sa...

Och andra dagen? Jag tror inget anna tän att det gick utmärkt. Men har du forskat om garnvindan? :-))

Strumpstickan sa...

Du är en modig kvinna:) jag har provat att jobba på dagis när jag var ung men det var jättetufft och jag klarade bara en dag, det är ett jobb som kräver sin personal minsann!