torsdag, januari 03, 2008

UFO-ärm och andra UFON

Jo, tack vare UFO-träffen igår vågade jag ta fram min påbörjade gamla tröjärm.
Jag visste inte riktigt hur jag gjort början av ärmen så det tog lite tid innan jag hittade in i mönstret igen. Och jag ökade visst på fel sätt igår, så nu blir kanten lite mer ojämn än nödvändigt. Men strunt samma! Mitt mål är nu att tröjan ska bli KLAR. Den behöver inte ens bli användbar, men den ska bli klar. Någon gång. För då ska jag njuta av att kunna säga till mig själv "Tänka sig, jag har minsann stickat en tröja."

För vet ni, lite grand i hemlighet, längtar jag efter att sticka en ny tröja. En annan. Efter mått istället för efter mönster. I ett mer förlåtande garn. I ullgarn alltså! Men först vill jag få denna tröja klar, och det kan ju ta sin lillla tid. En och en halv ärm, plus halskant, plus montering.

Idag är sambon och jobbar i den stora staden så efter att ha handlat en massa härliga grönsaker passade jag på att laga lite (Hm. Mycket!) ko-fri mat.
Lins-och grönsaksgryta med ris till. Och vitkålssallad med bönor och så tomat dessutom!! Mums! Jag hade nästan glömt hur gott det är med vit balsamvinäger i salladen...

Nu sitter jag här och dricker kaffe perkulerat (Ja, för vad heter det annars?) med kanel och kardemumma blandat i kaffepulvret. Nästan kanelbulle-kaffe.

Det är nämligen så jag försöker muta mig själv, för nu ska jag banne mig skriva några rader på min uppgift igen!

5 kommentarer:

Agneta sa...

Det låter gott

Inger sa...

Du är väldigt nyttig av dig du.Det låter mycket gott det där.

Strumpstickan sa...

Vilka härliga matbilder, det ser jättegott ut!

Désirée sa...

Gud, vilken god mat. jag blir jättehungrig!

Anonym sa...

Å, kan jag få göra dig sällskap vid matbordet ? Ser så läckert ut. Mums!