tisdag, januari 29, 2008

Tacksamhet

Idag känner jag mig väldigt tacksam för att det finns värktabletter. Med dubbel dos i kroppen har jag under dagen kommit upp ur sängen ett par omgångar, begett mig till soffan och stickat lite.

En gång när en stickning blivit lite knasig frågade en vän om jag stickat på den medan jag drack vin. Och när jag tänkte efter så hade hon rätt. Ett halvt glas vin hade helt klart påverkat min stickfasthet... Frågan är hur värktabletter påverkar stickfastheten. Jag tycker det ser rätt bra ut, men så är jag ju lite feberdimmig också. ;-) Tröjärmarna är avmaskade. Nu återstår bara några varv resårstickning runt halsringningen men till den behöver jag en lång 3mm:s rundsticka och så tunna stickor ingår ju inte i Denisekitet. Jag får vänta tills någon vänlig själ kan låna ut en. Jag är väldigt spänd på om garnet kommer räcka.
Nu ska jag ta och fästa trådar på diagonalhalsduken som jag avslutade häromdagen. Och sedan tror jag att jag ska gå och sova och börja drömma om nya stickningar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du kommit upp i soffan en liten stund. Ja, värktabletter kan vara guld värda ibland.
Vilken jättefin halsduk du stickat . Underbar färg! Ha det gott!

Inger sa...

Grattis till att ha kommit så långt med tröjan.Halsduken blev väldigt fin.Ät nu inte för många värktabletter,man kan behöva sova bort sjukdom också.

Frida sa...

tråkigt att du är sjuk. Men ta inte för många värktabletter på en gång inte bra. Passa på och sova, det skulle jag vilja gjort när jag var sjuk, men med två vildingar i vår lilla lägenhet gick det inte så bra...

Strumpstickan sa...

Jag vet precis vad du pratar om för jag har kronisk värk 24/7 och då tar tabletterna ojämnt på dygnet så stickfastheten kan variera upp och ner *skrattar*

Hoppas du mår bättre snart!