tisdag, maj 20, 2008

Från död till röd

Jag har sovit gott och bra och länge natten till idag, men ändå har jag varit så ofantligt trött idag. Gick runt som i dimma på jobbet och kämpade med att hålla ögonen öppna och sinnena alerta. Promenaden på rasten hjälpte inte heller - jag började bara fundera på om jag verkligen skulle ta mig tillbaka till jobbet. Jag tror tröttheten beror på vädret, för så mycket annat har jag inte att skylla på!

Hur som helst kom jag hem, stoppade i mig lite fil och beredde mig på fortsatt dvala, när en vän ringde och undrade om hon fick titta över. Och se, kvällen blev röd istället för död.
Jag fäste garnändar på min röda socka, och klippte av ändarna med min röda sax. Så stickade jag igång röd socka nr 2 på min röda Addi lace-sticka. Vännen, iklädd en röd klänning, bjöd på röda godsaker och på bordet stod de röda rosorna kvar.
Nu sitter jag här, och inser att jag har en röd tröja på mig och att teet jag dricker minsann också är rött. I natt kommer jag säkert sova rött, nej, jag menar sött!

2 kommentarer:

Inger sa...

Det är inte dumt med vänner.Själv har jag en sån där dag i dvala idag.Fick inget jobb,borde plugga men huvudet känns som bly,en förkylning är på gång.Plockar lite med mitt garn,har hittat några fler nystan opal.

Anonym sa...

Jag har mycket som jag borde göra, men är så himla seg, och orkar ingenting. Har hållit i sig över en vecka nu , så nu vill jag bli lite pigg igen. Vad är det som händer?