lördag, maj 24, 2008

Mersmak gav tresmak

Hemma igen efter en sväng till Garnhärvan. Meningen med utflykten var att jag skulle agera fotograf inför en liten artikel som ska skickas till Sticka. Märkligt nog fick jag ändå med mig lite garn hem.
Utförsäljning av det underbart mjuka favoritgarnet Sublime Baby Cashmere merino silk gjorde att det inte gick att motså några nystan i de här fina glassfärgerna. Inför för att jag vet vad det ska bli, till vem eller när, men det har ju inte stoppat mig från att köpa garn förr...

Med hem kom också en ny 3,5 mm:s rundsticka. Sjalen jag börjat på blir för jobbig att sticka på Denisesetets tunnaste sticka, dvs den som är 3,75 mm. Det glider lite för dåligt när jag stickar så hårt som jag gör, och jag vill inte sticka lösare för då tycker jag mönstret blir för glest. Tyvärr var Addi Lace-stickorna i den längd och tjocklek jag ville ha tillfälligt slut, men jag ska nu testa en "vanlig"Addi-sticka och se hur det känns. Annette är lika generös som alltid och har lovat att jag får byta till en Addi Lace senare om jag inte trivs med den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, det är mitt favoritgarn också. Har stickat mycket av det.

Sanna T Sköld sa...

Vad månde bliva av detta? Tro det eller ej. våren och lite av sommarsmak har kommit till Norrland också.