tisdag, maj 13, 2008

Tisdag

Idag slutade jag tidigt så jag har hunnit både vila lite (var helt spagettig när jag kom hem), umgås och sticka med en god vän, ta en promenad och blocka.
Allt kändes välgörande utom blockingen. Det kändes som nödvändigt ont.

Och inte är jag riktigt nöjd heller. Det var hopplöst att få delarna att stämma helt med varandra. Får se hur det blir när jag monterar så småningom.

Roligare just nu är senaste sjalstickningen, trots att jag måste hålla ögonen på diagrammet hela tiden. Det går ganska långsamt framåt, men ett par timmars stickning har iaf fått sjalen att öka så pass i storlek att man kan ana hur mönstret kommer te sig.

4 kommentarer:

Inger sa...

Jag tror det blir väldigt bra.
Vad är det för garn du har till sjalen?

Anonym sa...

Jag tror det blir jättebra! Och garnet är ju så snyggt!

Ett tips - För att få framstyckena lika stora i blockningen brukar jag nåla upp det ena och sedan nåla upp det andra ovanpå det, så behöver man bara mäta en gång.

Strumpstickan sa...

Jag tycker du har blockat jättefint!

Anonym sa...

Hej

såklart blir det bra, och sjalen blir ju underbar!

Idag är jag degig hösäck, ska nog sova TV nu. Måste jobba tidigt i morgon, och helst hämta lite jox på kontoret innan 4 stora guidningar. Jaja. tack igen!