måndag, maj 19, 2008

Måndagsmummel

Jag har inte gjort mer på koftan. När vi städade i lördags hamnade den i stickkorgen och sedan har jag inte hunnit. Så där ligger den kvar.

Sockan fick sig däremot en omgång framför Eragon på lördagskvällen så nu återstår bara att sy ihop tån. Pojkarna jag delade soffa med tyckte det var roligt att jag plötsligt satt och såg på film med ena foten i en ofärdig socka. Men det är ju helt naturligt om det blir spännande mitt i socklängdsprovandet, eller hur?Idag har vi haft studiedag på jobbet, och jag har ansvarat för antecknandet och dokumenterandet. Eftersom jag dessutom sov lite dåligt i natt så var jag riktigt trött när jag kom hem nyss. Härligt då att mötas av den här synen på köksbordet:

Nu ska jag bara slappa en stund innan det är dags för vårfest med arbetskamraterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå, vad fint med rosor på köksbordet en måndag! Kram!

Anonym sa...

Jag var också trött igår efter jobbet. Somnade en stund efter maten. Här gick åskan, så det var väl därför jag var så himla trött. Underbara rosor på bordet!

Anonym sa...

Jag var också trött igår efter jobbet. Somnade en stund efter maten. Här gick åskan, så det var väl därför jag var så himla trött. Underbara rosor på bordet!