fredag, maj 02, 2008

"Förste meteredan"

I går var det som bekant Kristi himmelfärdsdag, och den dagen räknades förr som den första sommardagen. När jag var liten och tjatade om att jag ville åka och meta brukade jag få veta att det inte var någon mening innan "Förste meteredan" som det hette där hemma. Den inföll alltså på Kristi himmelfärdsdag. Så, nu mina vänner ni ge er ut bakom ett flöte om ni vill!

Själv tog jag mig en promenad i regnet istället och plockade några gullvivor. Mm, så gott de luktar!Sedan nystade jag garn. Passade på att nysta den blå härvan från Handpainted yarn också.
Nu ska jag bara hitta ett roligt sjalmönster också. Något lite lagom skirt så här till sommaren kanske. Är det någon som har ett bra förslag?

Kvällen tillbringade jag med att sätta igång koftärmarna. Nu ska jag åka till jobbet. Jobbar sen dag idag, och stänger, men har jag tur så hinner jag en liiiten stund på stickcafe´efteråt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken racerkofta!

(metade inte alls igår, visste inte. ;-) )

Anonym sa...

Jag var faktiskt och metade en liten stund igår em., men fick ingen fisk. Visst ryckte det i kroken några gånger, men ingen fisk fastnade. Lika glad för det, för det är avkopplingen jag är ute efter. Fisken tycker jag bara synd om!