onsdag, maj 10, 2006

En sjal färdig och en sjal outhärdlig.

Så här blev min sjal :


Står visst och drar ut den upptill så att hålen ser väldigt stora ut där. I nederkanten av bilden kan man också se den fina sladdhögen i vårt vardagsrum...
Sjalen är stickad på stickor nr 6,5 i Drops alpaca (samma garn som blev så krulligt i början av bloggen; -), efter Stickas mönster. Jag har dock stickat den i slätstickning.

Jag gav upp på "Diamond knit shawl" idag. Det blev verkligen något fel. På varv 25 hade jag en maska för mycket, fastän det stämde på varven innan, och fastän jag stickade långsamt och noggrant. Vet inte om det var jag som gjorde något fel ändå, eller om det faktiskt är något fel i mönstret. Tröstar mig med att det är fler än jag som stupat.

1 kommentar:

Désirée sa...

verkligen fint!