söndag, maj 07, 2006

Var tusan har jag lagt den?

Jag har snart letat ihjäl mig efter den försvunna mobiltelefon-till-dator-sladden. Sist jag såg den låg den ovanpå min datorlåda. Det var länge sedan. Idag har jag letat på alla rimliga (och en hel del orimliga) ställen utan resultat. Jag har kravlat omkring bland dammråttorna i sladdhärvorna under skrivbordet. Jag har gått igenom alla skrivbordslådor. Jag har letat i köksskåpen. Jag hat letat i väskor. Jag har tom städat röran ovanpå skrivbordet (vilket gav trevliga bieffekter, men tyvärr inte alls röjde sladdens hemvist). Hur kan saker bara försvinna?

Jag trodde förresten att jag skulle avsluta den bruna sjalen idag. Tog mig igenom de sista varven för att uppnå ett maskantal som var jämnt delbart med tolv, och kunde så äntligen påbörja de sista varven som ska ge ett litet hålmönster i kanten av sjalen. (se slutet av beskrivningen).
Jaha. Jag har nu stickat varv 3 tre gånger, fastän jag är helt säker på att det inte är det 3:an står för. Jag har räknat och räknat om. Jag har försökt modifiera mönstret på mitten, men får det inte att funka. Får hela tiden 6 rm tills på slutet av varvet.

Jag är alltså rätt irriterad just nu, men det går över. Ska ta nya tag i morgon - med sladd och med sjal.

Tills dess får våffeltjejerna titta på en otappad våffla:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här komme rhjälpen!

Professor Salomons principer om borttappade saker;

Désirée sa...

jam jam!!!

Anonym sa...

Gör du utökningen i mitten fortfarande?? Då har du två maskor till i förhållande till när du räknade.

Fröken Fräken sa...

e: Måste kolla upp den där professor Salomon!
Stickorren: Nej, jag har faktiskt inte ökat i mitten. (Synd - för annars hade du ju löst problemet åt mig nu!) Antingen har jag räknat fel eller hittat på något annat knas. Har inte hunnit titta på det idag, men något galet har jag väl gjort.

Anonym sa...

Jag hittar mina sladdar och CDn med programmet, men det hjälper ju inte när man har stenåldersdator. Idag eller i morgon måste jag gå å få ut bilderna på en CD hos en fotobutik.
Suck - men det är typ 200 bilder, så... bit ihop å betala!

Anonym sa...

49 kr för 185 bilder på CD och det tog typ 2 minuter! Rapps Foto ska ha massa cred!

Nöjd Kund!