söndag, maj 14, 2006

Surdeg

Idag har jag bakat surdegsbröd. Satte igång någon sorts halvfusk-surdeg i fredagskväll, matade den lite igår, och så bakade jag av den idag. Det blev en jättedeg (tur man har en hushållsassistent!), som nu förvandlats till två rejält stora bröd.


Förutom detta har jag hunnit med en promenad, att sy fick-momentet på det som förhoppningvis ska bli ett par byxor, tvätta lite, surfa lite bloggar och läsa ett par kapitel i "Hon går genom tavlan, ut ur bilden." Nu behöver inte E vara orolig för mig längre heller, för jag har just lagt upp maskorna till ett par nya raggsockar. Har alltså haft en skön söndag. Önskar bara att det vore mer kvar av den... Nåja. Nu ska jag provsmaka brödet och ta en dusch!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte alls orolig!

Om jag inte var helt slut efter jobbet i helgen så skulle jag cykla en sväng efter den goda bröddoften. Men jag hoppas på att orka gå på målargrupp efter lunch. Sen får det va nog.

;-)

Kattmamman sa...

Hmm, vad är det för spännande recept?

Från en handikappad katt utan matberedare....

Kristina sa...

Åh.. surdegsbröd.. det som är så fantastiskt gott. Det verkar som om även du har haft en kreativ helg.

Kristina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.