tisdag, maj 23, 2006

Smala rör

Är nyss hemkommen från en mysig stickkväll hos E. Kolla här vad världens bästa stickfröken lärt mig idag:

Det är ett jättesmalt rör! En I-cord! Roligt att göra och lättare teknik än man kan tro. Efter detta första framsteg skulle jag så prova att sticka fast ett sådant där rör längs en provlapp. Det gick ganska bra tills jag kommit till hörnet och "tre varv i luften". Det blev liksom svårare när jag skulle plocka upp maskor längs kanten. Kvällens resultat ser ut så här:

Hm. Undrar om jag fotade avigsidan..?! Nåväl, detta är förstås inte världens snyggaste, eller användbaraste pryl, men tekniken var kul och den måste jag absolut använda i något framtida projekt! Ska som vanligt bara öva lite mera först... ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snabb du är!

Men jag kan inte se receptet??? ;-)

Kram "fröken"

Kattmamman sa...

Snyggt!

Kristina sa...

Åh vad häftigt. Receptet verkar väldigt gott.. mumms.