måndag, maj 29, 2006

Knitting in semipublic

Mitt andra par sockor är klart!

Nästan i alla fall. Måste fästa trådarna också. Tyvärr blev sockorna lite för små för den tänkta mottagaren så jag får lov att sticka ännu ett par innan vintern kommer. Ska då även försöka få undersidan på hälpartiet lite bredare på något sätt. Vet inte hur det ska gå till, men kanske kan jag prova att sticka hälen från andra hållet som G föreslagit mig. Nästa raggsocksgarn ska dessutom bli ett annat, eller åtminstone en annan färg. Man kan faktiskt tröttna på att sticka blåspräckligt.

När jag gick och lade mig igår hade jag bara några ynkliga varv kvar på sockan jag höll på med, så jag tog med mig stickningen till jobbet. Använde en stund av lunchrasten i personalrummet för att sticka klart. Jag fick veta att jag var duktig, flitig, att det var sommar och att det såg roligt ut ("Jag skulle också vilja ta upp stickningen igen"). Jag kände mig lite, lite udda där jag satt. Udda och stolt för att jag vågade. (Ja, jag vet att det inte borde vara något konstigt, men jag lovar att det var ett tag sedan någon hade med sig tt handarbete till det personalrummet).

6 kommentarer:

Stickorren sa...

Grattis till det andra paret! Skall vid tillfälle ta med några beskrivningar på hälar.

Anonym sa...

För några veckor sedan pekade min lärare på mig och sa "Ja, den tjejen har ju lite missbruksproblem" till en lärarkandidat. Efter några sura blickar från mitt håll förtydligade han med att det var stickningen och garnet han menade, inget annat.

Undrans hur stora de för stora fötterna är. Mina kanske är tillräckligt mycket mindre? Sockarna ser snygga ut!

right hand sa...

Jättefina!

Såklart är du duktig och flitig, men ffa utövar du ett nöje, eller hur??

Kattmamman sa...

Du är duktig du och våghalsig du ; ). Hmm, undrar om jag skulle våga mig på att sticka med kommunchefen till bordet.

Kristina sa...

Tycker att det är toppen att du stickar på jobbet. JAg ska ha med mig en stickning i sommar när jag jobbar natt. Det blir väldigt långa nätter annars. Men skillnaden där är väl att de flesta som jag jobbar med handarbetar på något sätt. På dem bara fröken..

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.