tisdag, maj 09, 2006

Sjalen avmaskad!

Yes! Jag fick maskantalet att stämma till sist, och jag har nu maskat av den bruna sjalen. Jag har t.o.m fäst trådarna. Provar sjalen över axlarna just nu. Den är varm och gosig! I morgon ska jag försöka blocka den. Vet bara inte riktigt om jag har något lämpligt underlag för ett så pass stort projekt. Foto kommer när blockningen är klar!

Jag vill prova mina nya Denisestickor nu. Måste nog sticka en sjal till, bara därför. Det får bli något annat mönster dock. Om jag vågar efter att ha haft bekymmer med detta enkla...


Sambon och jag har förresten bokat en stuga där vi ska spendera en vecka i sommar. Så här ser det tydligen ut i hallen. Visst ser det ut att vara en mysig och liksom stick-vänlig stuga?! Hoppas jag kan sitta på altanen på kvällarna insvept i min sjal...

2 kommentarer:

A sa...

Undrar om vi ska försöka titta förbi på väg hem från Övik. Fast då måste vi ta nån semesterdag. Men det kan man ju kanske göra. Åh, beslut, beslut.

Anonym sa...

Vad nyfiken jag är på att se den färdiga sjalen. Bild snart?