måndag, juni 18, 2007

Min vilja sitter inte i trädtopparna

Om en stund ska jag iväg på lunchstickning och då kommer nog den här stickningen få följa med.

Jag har ju lagt undan min andra sockstickning så jag var ju tvungen att börja på en ny, men med andra stickor. Så lätt det går att sticka med lite tjockare garn, eller kanske framför allt med lite tjockare stickor när man suttit med 2.5:or ett tag!

Egentligen vill jag komma igång med tröjan igen också, men den börjar bli lite otymplig att ha med sig. Ska satsa på att ta tag i den ikväll i stället.

Och så vill jag ju sticka på spadersjalen. Och så är jag ju rätt sugen på Argosy. Och så borde jag öva virkning inför stickstämman senare i sommar. Och så borde jag öva tvåfärgsstickning av samma anledning... Det är så mycket jag vill!

1 kommentar:

Inger sa...

Tack för trevligt sällskap på lunchstickningen.