lördag, juni 09, 2007

WWKIPD

Har haft en så skön eftermiddag! Träffen började med strålande sol och 28 grader varmt vilket gjorde att vi sökte oss till skuggan med våra stickningar, picnickorgar och filtar.
Ganska snart kom en reporter och fotograf från vår lokaltidning och hälsade på. Ilsefin fick svara på reporterns frågor medan vi andra lugnt kunde sticka vidare. Nåja. Inte helt lugnt. Fotografen var ju också där. Han gav mig tipset att korsa benen där jag satt i min kjol, och sedan blev jag anklagad för att ha långa ben (inte i verkligheten dock, utan bara i vidvinkelperspektivet), och fick lov att både korsa dem kyskt och vika in dem. Kände mig allt lite som en marionett.. ;-)

Senare på eftermiddagen föll det stora regndroppar på oss, inte så många iofs, men nog för att jag skulle välja att åka hem och ladda om inför en grillkväll på annat håll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tidning är det ni kommer i?
/Fia

Strumpstickan sa...

Inte nog med att stickorna ska korsas... *skrattar*

Fin bild!