onsdag, juni 06, 2007

Nationaldag!

Det är Sveriges nationaldag och jag firar med att baka amerikanska muffins (men med lite kanel i förstås). Nu var det här receptet snällt och omräknat i både ml och gram, men annars är det väldigt praktiskt att ha en inflyttad måttsats i sin kökslåda.
En annan sak som skulle ha varit praktisk att ha hade varit en sådan där muffinsplåt som får muffinsarna att växa mer uppåt än åt sidorna.



Just nu sitter jag här och känner mig helt slut i huvudet men mycket lättad. Jag har ägnat förmiddagen åt att skriva klart den sista kursuppgiften för terminen. Puh! Nu blir eftermiddagen ledig. Jag ska åka en sväng till min nya hangout och sedan blir det nationaldagsstickning ute i en park med kompisarna. Jag har tom matsäck klar, eftersom det blev potatissallad (minus kapris, plus saltgurka och chili) över igår.
Tjohooo solen! Here I come!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Både muffins och potatissallad ser supergott ut!Det kallar jag god nationalmat.
/Fia

Anonym sa...

Supergoda muffins! Tack!