tisdag, juni 12, 2007

Skola, stickning och sol

Terminen närmar sig sitt slut och på jobbet är det mycket att avsluta, samla ihop och sortera. Sommarvärmen är redan här och igår tog Ilsefin och jag en kvällstur till en badsjö för att svalka av oss. Såååå härligt att plaska runt i ljummet vatten redan i början av juni! Vi hade förstås stickningar med oss ut men kom oss faktiskt inte för att ta fram dem. (Edit: Ja, inte ut i vattnet alltså.. )

Idag har jag däremot stickat en stund i kvällsolen på balkongen. Spadersjalen har kommit fram igen, och den är rolig att sticka!
Mönstret är inte svårt, så fastän jag inte precis har memorerat hela rapporten så klarar jag iaf att hålla det pågående varvet i huvudet och slipper stirra ner i diagrammet hela tiden.
Nu har jag dessutom raksträcka på sockan så där slipper jag också överanstränga hjärnan.
Tröjan är jag inte sugen på just nu, men jag ska ta tag i den igen snart. Ska sätta fart och göra klart framstycket. Måste bara ladda lite inför flätor och sprund och grejer...


Ja, och så får jag ju erkänna att jag är lite småknäpp. Jag har bakat lite ikväll igen:

3 kommentarer:

Inger sa...

Det är fullt normalt att baka ibland.

Anonym sa...

Absolut fullt normat att baka. Det är jag som är onormal som bara köper hem jäst och annnat men aldrig får tummen ur...

Lía sa...

Your sjal looks wonderful!