fredag, juni 29, 2007

Varför gör jag så här hela tiden?

Nu är jag lite trött på mig själv. Jag har virkat en hatt, som var tänkt att bli likadan som mina vänners hattar. Vi ska ha med dem på stickstämman i augusti.
Och så har jag gjort fel någonstans strax före mitten och missat flera varv. Klantigt!!

Jag tyckte det var konstigt att den inte såg ut som på bilden till beskrivningen. ("Det kanske beror på att jag gjorde den mindre storleken" tänkte jag.)

Jag tyckte att det var konstigt att det blev så mycket garn över.

Och så läste jag Caring-knits blog idag. Och såg bild. Och insåg min klantighet. Jag måste helt enkelt bara ha ignorerat att upprepa några varv som skulle upprepas.

Jag vet inte om jag ska repa upp eller inte. Det är några timmars virkning att göra om, och jag tror inte jag ser så mycket vettigare ut i hatt bara för att den är gjord enligt beskrivningen....

4 kommentarer:

Inger sa...

Jag får nog ta tag i min hatt igen.Den har också sitt eget utseende.Blir stor,kanske så att det måste göras en del justeringar.

Stickorren sa...

Beslutet om att repa upp skall tas efter provning. Passar hatten så är den ju bra! passar den inte.....sen är det ju bara så att våra hattar kommer att bli olika, hur mycket vi än försöker följa beskrivningen. Speciellt min som jag har tagit ett mycket grövre garn till:-)

Sussry sa...

Vilken fin hatt det kommer bli. Men snacka om otur. Det är ju aldrig kul att behöva riva upp.

LenaL sa...

Jättehärlig hatt, både med och utan brätte!