torsdag, juli 12, 2007

Lille grisen

Nu tar jag paus i renoveringen tills efter helgen! I morgon har jag annat att fixa med och i helgen ska lådbilen luftas.
Den här lilla grisen ska få följa med som maskot. Innan dess måste han dock få en knorr. Har någon en bra idé hur jag får till den? Annars får han nog en svans med knut på istället, och blir döpt till Knut.

Gismönstret hittade jag på nätet, och ville testa det. Söker dock fortfarande efter det rätta "gosegris"-mönstret. Vill liksom ha en mer cylinderformad nasse, och självklart större än den här som bara är ca 13 cm hög.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, jag tittade på tygbitarna och gissade kanin! Fin gris!

Förslag till knorr;
ta en bit tyg och lägg ihop räta mot räta. När du syr ihop sömmen på långsidan, lägger du i en resår som är hyfsat spänd/utdragen.
Vänd på härligheten och den ska nog knorra alltid. Fast jag har aldrig testat i sammet.

Nöff!

Kristina sa...

hihi, vad fin den blev. Ses imorgon.