söndag, juli 22, 2007

Suck

Satte mig på balkongen med min tröjstickning. Målet var att bli klar med det lilla som var kvar på framstycket. Då skulle jag nämligen kunnat ha ärmstickning som resestickning på en liten tur jag ska iväg på i morgon.

Satte mig in i mönstret eftersom jag hunnit glömma hur det funkade. Kom igång. Stickade på. Solen gick i moln. Jag hittade ett skumt fel jag gjort en bit tillbaka. Jag hade gjort olika stora ärmhål. Repade. Repade mer. Det började bli småkyligt på balkongen. Plockade upp maskor och började om med sprundet. Grannen på balkongen bredvid började äta något som lät som ett saftigt päron (slafs, glafs, slurp). Jag bet ihop och såg till att i alla fall vara igång framåt igen, men nu har jag ont i huvudet och är irriterad.

Jag vill sticka rör! Jag vill sticka Argosy! Men jag vill också sticka den där tröjdelen medan jag minns hur jag ska göra. Fast, jag vill inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Amen hörrö, så trist.

Ta med rör. Roliga rör. Och ev nån krök. Jorå.

kram