söndag, juli 29, 2007

Härligt händig helg!

Vid lunchtid idag petade vi dit den sista lilla tapetbiten.Nu är tapsetseringen klar, golvlisterna fastskruvade, eluttagen tillbakamonterade, nya taklister inköpta och målade,middagen förberedd och en banankaka står i ugnen. Vi är så duktiga!

Nu ska jag plocka undan lite och sedan ta en dusch. Ikväll ska jag nog sätta mig och sticka lite sockar. Har börjat på ett par till lilla B.
En av sambons sockar är också klara. Funderar som bäst på om jag inte ska skaffa ett nytt set 2,5mm:s stickor att använda på stickstämman. Då kan jag ju sätta igång med nummer två innan SSS (Second Sock Syndrome) slår till.
I fredags shoppade jag förresten virknålarna på bilden. (På Myrorna kostade de15:- för båda.) Virknålssamlingen utökades således med ca 20%.

2 kommentarer:

Inger sa...

Vad flitiga ni har varit.Ser fram emot att få se det färdiga resultatet.Här har varit lite segt idag.Fick dock till köttbullar på 1,5 färs.Det blev till och med några över.

Anonym sa...

Jag vill också se "väggen"!

Heja er!