måndag, juli 30, 2007

Lugn dag

Idag har jag slappat en del, bara uträttat ett par ärenden och sedan tillbringat eftermiddagen på balkongen i sällskap med en god vän och spadersjalen.Har fastnat på något fel jag gjort och först när min vän uppmärksammade mig på att jag satt och sa "sju" hela tiden insåg jag att jag inte riktigt hade koll på vad jag gjorde. Jo, alltså, för det ska vara sju maskor mellan omslagen just nu. Och det är det, men ändå har jag på något sätt ett omslag som hamnat på sniskan i förhållande till resten av mönstret. Ska försöka åtgärda detta snart.
Min vän måste förresten kunna läsa mina tankar, även på avstånd, för i förmiddags tänkte jag att jag behöver sy mig någon mer stickpåse, och på eftermiddagen dyker hon upp med detta:
Material till en lyx-stickpåse och dessutom en påse te av sorten "Fröken fräken". Det ska jag dricka ikväll! Tack snälla E, du är så go´!

Jo, just ja! Jag har blockat min Argosy nu också, så den ligger på tork på Biltema-hagen.


Det var lite svårt att bestämma hur jag skulle spänna ut kortändarna. Pga mönstrets konstruktion blir de nämligen lite sneda, men jag nålade dem så rakt det gick och tror jag är nöjd med hur det blir. Färgerna stämmer inte riktigt med verkligheten, de är "softare" än de ser ut på bilden.

Så ett par foton för er som undrar över tapeterna i arbetsrummet. Om man kör in huvudet i väggen ser de ut såhär:


Om man står på ett par meters avstånd däremot syns inte ränderna utan då ser det ut så här:

Nu återstår "bara" att tänka ut hur rummet ska möbleras. Det kommer ta tid att bestämma vilka möbler som ska få flytta tillbaka in och vilka nya som ev. ska införskaffas. Just nu är jag inne på en lite "gammaldags" look, men det kan ändra sig snabbt. I går kväll tänkte jag och sambon ut så många olika möbleringssätt att min hjärna blev överhettad och jag bestämde mig för att processen måste få ta lite tid.

Är det någon som har sett något fint hobbyrum eller arbetsrum som kan tipsa om idéer eller ge mig en länk för inspiration så blir jag glad!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, här kör vi med elfainredning, såg du den i julas? Först var jag lite skeptisk (ville också ha lite gammaldags först) men nu är jag faktiskt ganska nöjd. Det går att bygga ut åt alla håll och kanter efter behov, och det är stryktåligt;-)

//Kusin A

A sa...

Jag fortsätter att göre reklam för ikeas Bestå-serie. Skjutdörrar är kanonbra! Finns ju i olika höjder, djup, bredder och färger.

Anonym sa...

Snyggt. Härligt ljust. Det där med möblering är inte lätt. Syns på tisdag eller onsdag eller på torsdagmorgon.

Sussry sa...

Vad fin din Argosy blev.

Ja inte är det kul när det blir fel stickningen, då kan man bli galen. Hoppas det rättar till sig.