torsdag, september 03, 2009

Firande

Idag fyller goda vännen Leftknit år, och lilla N fyller en månad. På em idag firade Leftknit och jag med lite frukt och stickning och prat här i köket. Mycket trevligt! Extra trevligt för mig eftersom jag och lilla N är ensamma hemma några dagar när sambon är i huvudstaden. Då är det skönt att få lite vuxensällskap en stund. Under tiden firade lilla N med att ta en rejäl eftermiddagslur (kanske kompenserade hon lite för den hon förlorade igår) och jag kunde sticka i godan ro. Nu är vi båda två redo för lite mat- och blöjrace till kvällen!

Äntligen är jag förresten i kapp Leftknit (som jag för övrigt har föreslagit aliasbyte till Turbostickan) med Gail, så nu får hon också sticka vidare på den. ;-) Vi har bestämt oss för att göra fyra rapporter till innan vi ska stämma av igen. I den här takten blir det nog för min del knappast den här månaden. Men vad gör väl det?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt med lite vuxensällskap,och stickkompis. Och lilla N firade med att sova lite. Ja, hon vet nog vad både hon och mamma kan behöva.Gullungen!

Mia sa...

Grattis lilla N, såg dig i tidningen, vad söt du var!

Och kram till mamma som hann att sticka och återhämta sig innan kvällspasset, det behövs mellan varven. Det verkar som om ni har det så bra!

Inger sa...

Tack för tipset om tidningen och skäms på mig som läste så slarvigt på morgonen.